Tak. Dziś każdy ma dokładnie tyle samo czasu. Ja, ty, Twój szef. Każdy z nas ma 24 godziny. Dlaczego zatem Twój szef ceni swój czas bardziej niż Ty? Czy jest gdzieś ogólny cennik czasu? Nie. Każdy wyznacza swoją cenę osobiście. I sprzedaje swój czas.
Jeżeli cena jest niska, to zarabia mało. Jeżeli cena jest wysoka ...
Co zrobić, żeby bardziej cenić swój czas? W zasadzie wystarczy spełnić tylko te warunki:
1. Wiedzieć, co się chce osiągnąć w te 24 godziny
2. Skupić się na tym celu
3. Być na tyle asertywnym, żeby nie dać się odciągnąć od wyznaczonego celu
Pies myśliwski wyruszył rano ze swoim panem, żeby upolować jelenia. Przez jakiś czas biegł jego tropem. W pewnym momencie trop jelenia skrzyżował się z tropem dzika. Zapach był znacznie mocniejszy. Pies skręcił w lewo i pędził teraz na nową ofiarą. Nie ubiegł jednak daleko, gdy znowu poczuł inny zapach. To trop dzika krzyżował się z tropem wiewiórki. Pies bez zatrzymywania się skręcił więc za wiewiórką. Cóż z tego, kiedy wkrótce do jego myśliwskiego nosa dotarł zapach myszy. Rzucił się więc za nią obiecując sobie, że już nie da się oderwać od wyznaczonego celu.
Tak oto świetny pies myśliwski, który rano wyszedł, by upolować jelenia, wieczorem ujadał żałośnie przed norką polnej myszy.
Zapisz się na darmowe mailowe szkolenie Zarządzanie czasem.
Szkolenie trwa 10 dni.
Ludzie rzadko cenią to, co dostają za darmo, ale tym razem ...
czwartek, 22 stycznia 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz