poniedziałek, 13 lipca 2009

Najskuteczniejsza metoda komunikacji

Czym się kierować przy wyborze najskuteczniejszej metody komunikacji?
Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć.

Pamiętaj jednak, żeby nie ograniczać sie do tych sposobów komunikacji, które lubisz.
Co z tego, że lubisz wysyłać maile, skoro osoba, do której wysyłasz, czyta je raz w tygodniu? Jeśli chcesz wcześniej uzyskać jakiś efekt - poszukaj czegoś innego.

Poniżej krótka charakterystyka kilku wybranych metody komunikacji:

  • E-mail - jeżeli nie spieszy Ci się z realizacją, sprawa może poczekać, albo chcesz przesłać jakiś konkretny tekst lub dokument (w takiej sytuacji mail może być pomocnicznym sposobem komunikacji)

  • Komunikator tekstowy - jeżeli sprawa jest pilna, ale nie trzeba zbyt wiele tłumaczyć drugiej osobie (strata czasu na pisanie tego, co szybciej można powiedzieć)

  • Telefon, skype i inne komunikatory głosowe - jeśli sprawa jest pilna i musisz szybko dotrzeć do drugiej osoby, w szczególności, kiedy druga osoba jest w pewnej odległości od Ciebie

  • Osobiste spotkanie - jeśli sprawa jest pilna, a druga osoba nie odbiera telefonu, jeżeli sprawa jest delikatnej natury, jeżeli chcesz okazać komuś szczególny szacunek

  • Osoba pośrednicząca - jeżeli potrzebujesz dodatkowej wiarygodności i wiesz, że przez drugą osobę jesteś postrzegany/postrzegana jako niewystarczająco kompetentna osoba.

  • List pocztą tradycyjną - czy to się jeszcze stosuje?

    Skoncentruj się na celu - nie na sposobie komunikacji. Wybierz taki sposób, który najskuteczniej pozwoli Ci osiągnąć Twój cel.



    Zapisz się na darmowe mailowe szkolenie Zarządzanie czasem. Szkolenie trwa 10 dni.
    Ludzie rzadko cenią to, co dostają za darmo, ale tym razem ...

    Zgadzam się z Polityką Prywatności
  • Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz